Økologisk Aftenskole – Gården og Gaden

Økologisk Aftenskole – Gården & Gaden er en aftenskole for storbyens borgere. Vi henvender os til alle, store og små, unge og gamle, familier og singler, der vil lære at lave mad af rene råvarer. Vi vil være med til at tage et ansvar i byen, for et bedre miljø på landet, renere drikkevand og en fremtid for vores børn og børnebørn.

Kort sagt vi ønsker at bidrage til en bæredygtig udvikling og en omlægning af landbruget til økologisk landbrug.

Aftenskolen er etableret i samarbejde med Økologisk Oplysnings Forbund (ØOF). ØOF har siden 1994 undervist køkkenmedarbejdere i daginstitutioner, døgninstitutioner, skoler og kantiner i økologisk mad. Nu bruger vi vores erfaringer, netværk, undervisere og opskrifter på kurser for borgere. Vi har vi fokus på hverdagsmaden og vi vil gerne bidrage med inspiration til bedre og sundere mad i de hjemlige gryder.

Vores kurser afholdes lokalt over hele byen hvor der er plads og ønsker om en kulinarisk aktivitet. Det kan være alt fra en inspirations aften, til et kursus over flere gange. Det afhænger af de lokale ønsker og ideer.

Samarbejde med Københavns Kommune

Økologisk Aftenskole har etableret et samarbejdet med Sundhedsforvaltningen i København til fremme af folkesundheden gennem afholdelse af kurser, madlavning og fællesspisning for ældre borgere i København.

Økologisk Aftenskole har indgået i et partnerskab med Socialforvaltningen om at fremme sociale aktiviteter på grundlag af madlavning, kulinariske oplevelser og fællesskaber for borgere med handicap.

Vi lægger vægt på at målrette undervisningen og vi ser en produktiv udfordring i projektorganiseringen som samler alle parter i en kreativ omlægningsproces. Erfaringer har vist at der herigennem kan skabes ny glæde ved madlavningen i en aktiv proces der fremme forståelsen for dyrevelfærd og miljø til gavn for mennesker og klima.

Kvalitet, økologi og rene varer skal ikke kun være for de få, men for alle. Derfor er Økologisk Aftenskole – Gården & Gaden startet. Her er plads til alle der vil forbedre og forandre hverdagsmaden. Vi glæder os til at se dig.

Her bor vi

Økologisk Aftenskole – Gården & Gaden bor i Plums Fonds Hus, Dronningensgade 14, 1420 København K.

Kurser, priser og tilrettelægning

Har du nogle ønsker eller ideer til et kursus/inspirationsforløb på din arbejdsplads, boligområde eller forening, så kontakt os for at se om vi kan være med til at gøre tankerne til virkelighed. Kontakt os på 2145 0680.